joi, 14 octombrie 2010

Jurnal - Lev Tolstoi


Cam greu...

"Nu amâna pe motivul că eşti cu gândul aiurea sau de dragul unei distracţii ceea ce ţi-ai propus să faci, dimpotrivă, apucă-te de treabă imediat, chiar dacă formal. Ideile vor veni!"


"Acum trei ani mi-am petrecut iarna la Moscova şi am petrecut-o cât se poate de dezordonat, fără slujbă, fără ocupaţie, fără un ţel; am trăit astfel nu pentru că, după cum scriu mulţi, la Moscova toţi trăiesc aşa, ci pur şi simplu pentru că modul ăsta de viaţă mi-a fost pe plac".


"E trist să ştiu că mintea mea este necultivată, lipsită de precizie şi slabă (deşi maleabilă), că simţămintele mele n-au statornicie şi forţă, că voinţa mea e atât de instabilă, încât cea mai neînsemnată împrejurare dărâmă toate bunele mele intenţii, să ştiu şi să simt totodată că germenii tuturor acestor calităţi există ori au existat în mine şi că le-a lipsit doar dezvoltarea..."


Principalele mele defecte:
1. netemeinicia (înţeleg prin aceasta: nehotărâre, nestatornicie, inconsecvenţă)
2. o fire dificilă, dezagreabilă, nervozitate, un amor propriu inutil, orgoliu
3. obiceiul de a trândăvi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu